Holidays 2014/2015 Bali, NL, South West Australia

1 maart 2015 - Kununurra, Australië

Kununurra Zondag 1 Maart..

Alweer een maand thuis..

Tijd voor een update :)

Onze laatste update was vlak voordat het seizoen van 2014 erop zat en we konden genieten van onze welverdiende vakantie.

Onze eerste bestemming was Bali, waar we 2 dagen heerlijk gerelaxed, gezwommen, gechilled en gegeten hebben.

Na deze stop over was het weer tijd voor de grote oversteek via Singapore en Dubai ( waar alles prachtig versierd was in kerstsfeer ) naar Nederland, home sweet home.

De eerste 2 weken bestonden uit veel afspreken met alle vrienden, vriendinnen en familie, kerst met onze families, leuke dingen doen en bij oma op bezoek. ( oma was inmiddels erg achteruit gegaan vergeleken met September )

De dag voor oudejaarsdag zijn we naar Antwerpen gegaan, waar we ook oud en nieuw gevierd hebben..

De eerste dag hebben we lekker gegeten, geshopt, rond gelopen en was het super gezellig.

Die nacht was ik niet echt lekker en ook baby was voor het eerst enorm onrustig, op oudejaarsdag ook niet helemaal fit, maar begonnen de dag toch met het verder verkennen van Antwerpen.

Later werden we helaas gebeld dat Oma, diezelfde nacht overleden was..

We zijn allebei niet echt bijgelovig, maar zou die onrustige nacht met Oma te maken hebben? We hadden zelfs die avond ervoor nog een kaarsje voor haar aangestoken bij 1 van die prachtige mooie grote kerken en er als je een beetje creatief bent zie er zefls `oma `in staan.. ( zie foto`s )

Bizar, Bijzonder, Verdrietig, Goed zo... Van alles ging er door ons hoofd..

Oudejaars avond hebben we nog in Antwerpen doorgebracht, met een bijbehorend erg mooi vuurwerk, maar op nieuwjaarsdag zijn toch maar naar huis gegaan... In eerste instantie zouden we daarna nog 2 nachten naar Brussel gaan, maar ivm oma en ook dat ik me steeds minder fit begon te voelen zijn we naar huis gegaan..

Die eeste week van het nieuwe jaar was eigenlijk gewoon bagger... begravenis, ziekjes, niet fit, geen goed begin van 2015,

Daarintegen de laatste 2 weken in NL ( week 2 en 3 ) waren gelukkig een stuk beter en hebben we net als de eerste weken vaak afgesproken met vrienden en familie, leuke dingen gedaan, veel uit eten geweest, en een super geslaagde baby borrel gehouden..

Uiteindelijk zijn die 5 weken voorbij gevlogen en voor weg het wisten stonden we weer op Schiphol!

Op naar onze `echte `laatste vakantie met zijn 2tjes..

We zijn in 1 keer , met natuurlijk de nodige stops in Dubai en Singapore doorgevlogen naar Perth, waar we helemaal kapot aankwamen en de eerste nacht overnacht hebben.

De volgende dag hebben we zo n mini van gehuurd en zijn we 12 dagen lang gaan roadtrippen door Zuid West Australia.

Onze route was als volgt:

Perth – Wave Rock, in Hayden.

Een mooi stukje roadtrip door country landschap, wisselend en mooie natuur, veel bossen en prachtig weer.

Wave Rock, de naam zegt het eigenlijk al, is een Rots in de vorm van een Wave.. Stond nog op de bucketlist om een keer te bekijken, dus bij deze ook afgevinkt :)

Erg mooie omgeving daar en we stonden op een super chille camping.

Wave Rock, Hayden – Esperance

De route zelf was niet heel bijzonder, maar Esperance zelf is natuurlijk wel erg mooi, mooie stranden, relaxte sfeer en er zijn diverse nationale parken in de buurt en hele mooie plekjes.

Een daarvan is Lucky Bay, wat bekend staat om het enorm witte strand ( hoewel dit behoorlijk tegen viel want er lag vooral veel bagger op het strand zoals gewas en wier ) maar Lucky Bay staat ook bekend om de wilde, maar tamme kangaroos op het strand.

Normaal zijn kangaroos schuw en bang voor mensen, en hupsen ze ook hard weg als je in de buurt komt, daarom is deze plek zo uniek.

Toen we aankwamen werden we meteen al verwelkomt door een kudde kangaroos, dus dit beloofde nog wat..

Wij hadden nog redelijk last van een jetlag ( we werden die nacht om 2 uur wakker, en waren ook klaar wakker... toen hebbben we een filmpje gekeken en inmiddels was het 4 uur en besloten we maar wakker te blijven, een hele lange dag te maken en dan op die manier hopelijk weer in het ritme te komen..

Dit was een goed ideee, want om 4,30 stonden wij voor dag en dauw en de zonsopkomst op het strand, en waren we de enige mensen.

De kangaroos werden ook actief en dit gaf ons de kans om een paar prachtige foto`s te schieten ( zie foto`s )

Ook was dit een mooie kans om de nieuwe camera uit te proberen,,Nog even wennen en uitproberen, maar het restultaat mag er tot nu toe zijn :)

Esperance – Albany

Ook een lange weg, veel hetzelfde, maar hoe dichter we bij Albany kwamen hoe mooier het wordt.

En Albany zelf en omgeving is echt geweldig!

Albany heeft qua natuur heel veel te bieden en het is omgeven door mooie baaitjes, strandjes, vis plekken, prachtige natuur en we hadden geluk dat het ook nog eens heel mooi weer was.

Ook hangt er een relaxte sfeer en hierom komen ook veel mensen uit Perth hier vakantie vieren.

Het was ook nog eens een lang weekend vanwege Australia day, dus een gezellige bende daar.

Albany – Denmark

Na Albany zijn we naar Denmark gegaan.

In Denmark wonen onze maatjes Damian en Jess.

Damian kennen we nog uit Kununurra, waar hij ook gewoond heeft, en hij is ook een goede vriend van Jasper, een van onze besties hier in Kununurra.

Jess, Damians vriendin, is ook zwanger en er was nog een ander vriendenstel van hun die ook een kleine verwachten ( en inmiddels is hun dochtertje geboren :) ) Dus we hebben met z n 6en een super gezellig barbecue bij Damo en Jess gehad, en was ik niet de enige aan het fris ;)

Verder hebben we gezien waar Damo en Jess werken, erg gave plek en hebben we de nacht bij hun doorgebracht, om de volgende ochtend wakker te worden met uitzicht op zee, weiland en wilde kangaroos in het veld.. prachtige plek om te wonen.

Denmark – Augusta – Margareth River

De volgende dag hebben we nog genoten van de prachtige omgeving rondom Denmark en toen was het voor ons tijd om richting onze volgende bestemming, Augusta..

Augusta zelf heeft niet heel veel te bieden, maar het was een prima bestemming om de nacht door te brengen om de volgende dag weer verder te gaan naar onze volgende bestemming, Margareth River.

Margareth River is een erg gezellige bestemming met erg leuke winkeltjes qua interieur ( dus we hebben flink wat inspiratie opgedaan ) leuke restaurantjes, bossen, mooie stranden en een hele relaxte sfeer.

De omgeving is ook erg mooi met heel veel wijn boerderijen en plantages, een omgeving waar we wel zouden willen wonen :)

Margareth River – Busselton – Bunbury

Na Margareth River zijn we via Busselton naar Bunbury gegaan.

2 leuke plaatsten, wat meer bewoond, aan het strand, gewoon gezellig..

Bunbury – Fremantle – Perth

Hierna zat het er alweer bijna op en zijn we nog een nachtje in Fremantle geweest, waar je je ook prima kunt vermaken, ze hebben hier de bekende koffie strip, een straat met alleen maar coffee barretjes en heel veel gezelligheid, winkels, cafe`s en er is veel te doen..

We waren hier al een paar keer eerder geweest en de laatste keer was vorig jaar toen we van vakantie terug kwamen samen met Paula en Jose.

Dus deze keer was Freyo vooral erg relaxed en chill.

De laatste dag zijn we terug gegaan naar Perth, waar we nog een nachtje op een camping hebben gestaan en toen zat onze laatste vakantie samen er op!!

We hebben enorm genoten en het was echt een super gafe trip met super mooi weer, waar we ook erg geluk mee gehad hebben !!

Ook was het voor mij nog redelijk te doen, alhoewel ik wel vaker moest rusten en we toch wel een redelijk actieve vakantie gehad hebben en aardige stukken gelopen hebben, maar ik voelde me goed en Hendrik was rustig dus wat dat betreft alles helemaal top!

Maandag 2 Februari zijn we terug gevlogen naar Kununurra, waar we ook meteen de sleutel van ons nieuwe huis onden ophalen..

Hierover meer in onze volgende update :)

Check de foto`s voor een beeld bij onze trip :)

Heel veel liefs,

Lion, Jolanda en Hendrik