Malediven

15 februari 2015 - Maafushi, Maldiven

For the English version and stunning pictures about the Maldives check

www.woodyworldpacker.com

MASTERLIJK MALEDIVEN...

De malediven, letterlijk en figuurlijk een droom bestemming.

Vaak gezien als onbetaalbaar, elitair en rijke lui's bestemming.. Die ilusie kan bij deze meteen van de tafel gegooid worden, hieronder onze ervaring ;)

Dankzij de nieuwe route van Air Asia die nu rechtstreeks vliegen van Kuala Lumpur LCCT Terminal naar Male, de aanvlieghaven en hoofdstad of beter gezegd hoofdeiland van de Malediven, vlogen wij Dinsdag 21 January richting het paradijs.

De malediven bestaan uit allemaal kleine eilandjes , oftewel Atollen, en op deze eilanden staat vaak 1 resort, waarvoor je vaak behoorlijk in de buidel moet tasten, maar dit kan ook anders ;)

Zelfs het vliegveld ligt op een klein eilandje fantastisch!

Omdat we rond 15.00 uur aan kwamen hebben we de eerste nacht in Male door gebracht.

De ferry s naar de andere eilanden gaan vaak niet meer na 15.00 uur, en dan kun je een watervliegtuig of de speedboot van het eiland of resort nemen, maar deze zijn enorm kostbaar ( indicatie gemiddeld watervliegtuig vanaf 300 dollar p.p, gemiddeld speedboat vanaf 120 dollar p.p, en dan is het natuurlijk ook nog eens afhankelijk van welk eiland je zit, want hoe verder weg van Male, hoe duurder het word..

Kosten public Ferry naar Maafushi, het eiland waar wij verbleven op anderhalf uur met de ferry, 2 dollar p.p! Nogal een verschil.

Maar goed Male, we zaten hier in een fijn hotel( Marble hotel ) met een heerlijke kamer, kosten ca 80 AUD per kamer per nacht

Male zelf heeft niet zoveel te bieden, de stad loop je in een paar uur door, ongeveer een uur van de ene kant, naar de andere kant van het eiland, en er is een klein aangelegd strandje waar je niet eens in bikini op mag, dus dat word de bourka uit de kast halen..

Hier moet je wel rekening mee houden, de malediven is een moslim land, dus op het strand van male en ook in het algemeen bijvoorbeeld op Maafushi waar wij zaten en op enkele andere atollen, mag je niet met de bikini over straat en zelfs niet op het strand, alleen op de daarvoor aangegeven gebieden.

Op de echte resorts is dit vaak geen probleem.

Maar goed na 1 nacht Male vertrokken we de volgende dag per public ferry naar het eiland Maafushi.

Maafushi is geen resort eiland, maar een nieuw ontwikkeld eiland met meerdere hele leuke kleinschalige hotels en guesthouses voor mensen met een normaal budget en die ook niets om al die overdreven luxe geven en liever geld uitgeven aan lekker eten en drinken Ipv een dure kamer met alles erop en eraan, waar je toch alleen maar in slaapt, perfect voor ons dus!

We hebben hier 2 nachten geslapen in het Ocean Vista Guesthouse, kosten ca 125 AUD totaal voor 2 nachten, acco is een half jaar oud en doet aan als een skichalet, geweldig! Uitzicht over zee, super vriendelijk personeel, dit is trouwens ook een kenmerk van de malediven, waar we ook kwamen, we werden compleet in de watten gelegd.

Daarna hebben we nog 2 nachten in het White Shell Island hotel geslapen, 2 nachten in een zeezichtkamer 200 AUD totaal.

Reden dat we deze keer de prijzen erbij zetten, is dat we willen laten zien dat de Malediven helemaal niet onbetaalbaar hoeven te zijn, net als alle andere bestemmingen die eerder op deze blog zijn vermeld trouwens :)

De volgende link is nog wel even interessant over hoe Maafushi nu in her opbouw is na de Tsinami van 2004.

Anyway. Maafushi zelf is nog half in opbouw, en is dus echt al een super relaxed betaalbaar eiland met een fijn strandje en heel veel mogenlijkheden om vanaf hier de Malediven te verkennen.

Wij hebben dan ook 1 dag op Maafushi zelf gerelaxed en verder zijn we erop uit gegaan, van het eiland af naar andere mooie plekken in de buurt.

Er zijn echt super veel excursies mogenlijk, maar na onze intensive reis door Azie hadden we besloten om op de Malediven heerlijk te relaxen en te genieten.

1 dag zijn we naar een zandbank in the middle of the ocean geweest, geweldig, gewoon echt een zandbank met niks, met de speedboat die kant op, parasol, koelbox en genieten maar.

Hadden wij net het geluk dat een kers vers echtpaar hun foto shoot aan het doen was met 4 super schattige bruidsmeisjes.

Nadat hun vertrokken waren, hadden we die hele zandbank / eilandje voor ons zelf, echt super gaaf.

Andere dag hebben we heerlijk gerelaxed bij het holiday inn resort.. Vanaf Maafushi heb je de keus om naar ca 5 verschillende resorts / eilandjes te gaan, varierend van heel luxe en kostbaar tot goedkoop en eenvoudig, wij kozen voor de middenmood, het holiday inn resort..

Echt fantastisch.. We weten niet hoe die luxe resorts eruit zien, maar dit was al geweldig.

Bij het holiday inn vind je mensen van oud en jong en gezinnen met kinderen dus echt toegankelijk voor iedereen.

Met de speedboat richting het holiday inn eiland is al een ervaring op zich

Je boekt als ware zo n resort als een dag excursie en kunt dan de hele dag gebruik maken van de faciliteiten en onbeperkt eten en drinken tot het bedrag wat je in je pakket hebt zitten..

Dus gebruik maken van alle luxe, maar je niet scheel hoeven te betalen aan een kamer waar je praktisch toch niet bent.

Als we langer waren gebleven, hadden we elke dag een ander resort uitgezocht, maar deze leek ons het leukst.

We hebben echt heerlijk genoten van het eilandje, het strand, zwembad etc ( foto s zeggen genoeg )

Kortom de malediven vinden we een super relaxte bestemming om te relaxen en te genieten van t paradijs!

We hadden ons nog wel een tijdje langer kunnen vermaken, maar de plicht riep weer, dus 26 january was het tijd om weer van Male naar Kuala Lumpur te vliegen, waar we vervolgens nog een nacht in een airport hotel geslapen hebben om de volgende ochtend, 27 January weer terug te vliegen naar Perth, Australie.

Het verslag van onze belevenissen in Perth word aan gewerkt!

Voor nu, voor jullie allemaal een heel fijn weekend en tot snel!

Kijk voor meer informatie en foto`s op  www.woodyworldpacker.com

Check: http://www.woodyworldpacker.com for more information, pictures and the Englsich version

www.instagram.com/woodyworldpacker

www.facebook.com/woodyworldpacker

www.twitter.com/wwptravel

www.pinterest.com/woodyworldpack

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Albert Ina:
    15 februari 2014
    Prachtig de foto,s zeggen genoeg.
    Vooral die apen in de palmboom !
    Lieve groet