ROADTRIP PERTH NAAR KUNUNURRA

16 maart 2014 - Kununurra, Australië

Daar zijn we weer!!!

Zijn inmiddels alweer ruim 3 weken thuis en al weer druk aan het werk.

Maar we zijn nog flink aan het nagenieten van onze fantastische reis, daar kunnen we weer een tijdje op teren!

Het is ook weer fijn om thuis te zijn, beetje ritme te hebben en lekker onze eigen plek weer te hebben.

Reizen is een van onze grootste passies, maar na 3 maanden leven op 1 doorbetaald salaris, een nieuw auto kopen en van allerlei andere dingen doen, was het hoog tijd om weer wat te gaan doen, en ook voor ons zelf, om ons weer nuttig te maken en weer lekker actief bezig te zijn.

Maarrr eerst nog even onze road trip van ruim 3500 km van Perth naar Kununurra.

Woensdag 5 February zijn we s middags gelijk na Jo`s 2e Barista course vertrokken uit Perth.

We hebben trouwens gewoon in de auto geslapen, ging prima, maar op het eind waren we het wel zat, en was het echt super heerlijk om weer in een normaal bed te liggen :)

We sliepen ook gewoon in de stoelen, niet op een matras maar gewoon lekker romantisch met een versnellingspook en een handrem tussen ons in..

Maar goed, wie avontuur wil, die moet wat :)

We hebben de West Coast wel redelijk high speed gedaan ( 17 dagen totaal ) maar dit kwam ook mede omdat Jo de West Coast in 2011 al gedaan had en hierdoor ook de go `s and the no`s wist te zitten, wat ons tijd scheelde.

We hebben een stuk of 5 keer wild gekampeerd en de rest op een camping door gebracht.

Het was trouwens vergeleken met de vorige keer ( Jo in Augustus, hoogseizoen en dry season gedaan ) enorm rustig, dus sommige dorpjes waren half uitgestorven, maar dit zorgde in tegenstelling wel weer voor super mooie stukjes en strandjes totaal voor ons zelf met geen mens in de verste verte te bekennen.

De West Coast van Australie is heel anders dan de Oostkust, veel rustiger, veel minder toeristisch, veel uitgestrekter, echt de woeste wilderniss, de oneindige vlaktes , en kilometers rijden en niemand tegen komen,, fantastisch!

We hebben veel gezien en gereden, s ochtends vroeg in de auto en hoppa kilometers maken, muziekje aan, wat te bikken erbij, heerlijk roadtrippen en niet weten waar we s avonds uit zouden komen.. The real ozzie roadtrip style.

Verder waren de mooiste/bijzonderste belevenissen van onze trip : ( check hiervoor ook de foto`s )

De gezelligheid van Perth

De diversiteit in landschappen

De extreme hitte, we hebben temperaturen van 47 graden gehad, woest heet!

De Pinnacles bij Cervantes ( grote stenen in een mini achtige woestijn )

Cape Range National Park met fantastische mooie witte afgelegen stranden en wilde kangaroos waar we heel dicht bij konden komen en fantastische foto`s konden maken.

Coral Bay, een van de leukste en kleinste beach plaatsjes aan de West Coast met een prachtig mooi strand, kraak helder water en een schitterende zonsondergang en een relaxte sfeer.

Kalbarri, een gezellig klein plaatsje waar je goed kunt vissen en relaxen

Monkey Mia, waar wilde dolfijnen elke dag naar het strand komen om gevoerd worden met fish. Wel toeristisch maar wel leuk om te zien, je staat met een hele horde toeristen naar die dolfijnen te kijken en een paar mensen worden uitgekozen om de dolfijnen ook daadwerkelijk te voeren, voornamelijk kinderen die uitgekozen worden, en LION!! :)

Shell Beach, een enorm strand met alleen maar enorm kleine schelpjes, parel wit en erg mooi om te zien.

Karijini National Park, Jo was hier destijds ook geweest en in haar mening 1 van de mooiste plekjes in Australie, en zowiezo het mooiste National Park tot nu toe, dus Lion moest dit natuurlijk ook zowiezo gezien hebben.

Dus wij naar Tom Price, de toegangspoort voor het Karijini N.P, toen kwamen we erachter dat we een kleine lek hadden in onze koelvloeistof bak van de auto.. En maar goed dat we daar achter kwamen in Tom Price en niet ergens in de middle of nowhere!!

Maar goed, hier zouden we niet mee naar Kununurra komen, dus moest gefixed worden, dus al met al zou het in eerste instantie zowat een week duren, ( duurt hier nogal als je afgelegen zit en part moest uit Queensland komen ) en wij konden dus nergens heen want met deze hitte en een lekkende koelvloeistof bak... das geen fijne combi..

Dus we hadden Karijini al een beetje afgeschreven omdat dit teveel tijd zou kosten, maar geluk bij een ongeluk.. de garage belde dat het onderdeel al vanuit Perth was geleverd ( zou in eerste instantie uit Queensland moeten komen ) en dat de auto met een paar dagen al gemaakt kon worden!! Beter!! Auto gemaakt en wij konden naar Karijini :)

De natuur daar is echt fantastisch! Diepe kloven, klimmen over rotsen om vervolgens een duik te kunnen nemen in 1 van de prachtige rock pools, echt super avontuurlijk en super gaaf!!

En toen hebben we onze trip afgesloten met een paar dagen bij Kim in Broome.

Kim is een vriendinnetje van ons die we kennen via Xpedite, dit is een forum voor Nederlanders die gaan, of die al zijn geëmigreerd naar Australie, er staat echt enorm veel bruikbare info op, want iedereen op het forum heeft in het zelfde schuitje gezeten als ons of gaat er nog in zitten.

Kim`s Zusje Nienke en haar vriend Jeroen zaten toevallig in Kununurra in de tijd dat wij nog in Nederland waren dus we hebben helaas net niet in dezelfde periode hier gezeten maar elkaar wel ontmoet toen wij net in Kununurra waren en hun vertrokken.

Kim woont zelf in Broome en is jaren geleden uit NL vertrokken en heeft door heel Australie al gewerkt en gewoond en we hebben altijd super leuk contact gehad via mail en facebook, dus werd het wel een keer tijd voor die real life ontmoeting, zo gezegd zo gedaan. S avonds kwamen we aan bij Kim en het was gelijk super gezellig en het klikte in het echt net zo goed als via de pc, en Kim heeft ons heerlijk in de watten gelegd met een heerlijke kamer met een fantastisch bed ( heerlijk na 2 weken in de auto ) , gezelligheid, lekkere hapjes, Nederlandse chocolade hagelslag en we hebben natuurlijk de Olympische spelen gekeken.

Lion was helaas niet helemaal lekker toen we in Broome waren, dus van Broome zelf is weinig terecht gekomen maar dankzij Zuster Kim was Lion weer helemaal topfit toen we vertrokken en toen zijn we ook in 1 keer naar huis gereden.

Broome ligt op 1100 km vanaf Kununurra en is ongeveer 11 uur rijden excl stops.

Onderweg genoten van de prachtige Kimberleys ( het gebied waar we in wonen ) heel bijzonder om te zien na de Wet Season, we gingen hier weg met een enorme droge dorre boel en we kwamen terug in een groene oase, echt prachtig en een wereld van verschil.

Inmiddels alweer helemaal ingeburgerd, maar hierover binnenkort meer!!

We hebben er weer een hele horde foto`s bij gedaan, dus have fun!!

Ohja sommige mensen vragen hoe het zit met het kijken van de foto`s omdat het je ze of appart moet bekijken en wegklikken of in een dia voorstelling, en dit schijnt irritant te zijn.. maar dit hoeft niet!!

Heel Simpel. Ga als je het verslag gelezen hebt naar de rechter balk, laatste foto, klik hierop, dan vergroot hij die foto en klik dan met je muis gewoon op de foto en zo ga je naar de volgende en zo ga je door..

Of je gaat gewoon naar de bovenbalk, foto`s klikt het mapje aan dat je wilt zien en doet precies hetzeflde..

Easy!!

Hava nice Sunday!!

Veel liefs,

Lion en Jolanda

1. Ellen:
    16 maart 2014
    Heel mooi om alles te lezen en de fotos te zien.
    Wat zijn er in Australie veel Nationale Parken.

Liefs van Ellen
  2. Tante Mariet:
    16 maart 2014
    Wat een schitterend park het Karijini National Park!!!!!
    Nee, die mag je dus écht (!!!)sowieso (!!!) niet overslaan!!!
  3. Albert Ina:
    17 maart 2014
    Prachtige foto,s
    Gr. Van ons
  4. Wilko en Henny:
    18 maart 2014
    Wat een mooie fotooos super !!
  5. Jose jonkman:
    18 maart 2014
    wat hebben jullie de afgelopen 3 maand veel gezien en leuke dingen meer gemaakt echt pracht en dan hebben we het nog niet eens over de foto's perfect xxxx