NYE Sydney

1 januari 2012 - Sydney, Australië

NYE in Sydney!

Daar is natuurlijk maar 1 geweldige plek voor, Sydney Operahouse en Harbourbridge.

Kan het niet in woorden omschrijven, maar dit was echt een wens die uitkwam, en dit maak je 1 keer in je leven mee, en dit was echt het meest ongelofelijke mooiste oud en nieuw ooit in mijn leven.

Elk jaar van kleins af aan zie je het al op het nieuws en bij de Staatsloterij en op het nieuws bij ons, omdat het in Sydney 10 uur eerder nieuw jaar is dan bij ons, maar nu waren we er gewoon zelf bij, een onvergetelijke en geweldige ervaring!!

In 3 woorden: Helemaal super geweldig!

Gaafste oud en en nieuw ooit, en daar kan denk ik ook geen oud en nieuw meer tegen op..

Super relaxte sfeer, schitterend vuurwerk, enorm festival en gezelligheid, lekker weer ( 25 graden s nachts )

Oudejaars dag moesten we allebei nog werken, Steef tot 1 uur en ik tot 4.

Daarna snel omgekleed en de trein in naar de City.

In de trein al begonnen met de gezelligheid met een flesje wijn ;)

Op bepaalde gebieden in de stad mocht je zelf geen alcohol meenemen, maar andere gebieden liep iedereen gezellig met een biertje in de hand of een flesje wijn, overal zaten, liepen en waren mensen in de hele stad was 1 groot festival met live muziek, eetkroamen en gezelligheid.

Dit was echt het grootste event waar ik ooit geweest ben, de hele stad draaide om het Oud en Nieuw Festival.

Wij hebben eerst lekker een beetje de stad doorgeslenterd, nog een flesje wijn genuttigd en rond een uur of 10 s avonds naar Milsons Point gegaan.

Dit is aan de overkant van het Operahouse en Harbourbridge.

Dit op aanraden van een collega.. Want in de rest van de stad waren sommige spots al gesloten omdat het te druk was.

Na een tijdje rond lopen bij Milson Point hadden we de ideaale vuurwerk spot plek gevonden.

Pal aan het water met super uitzicht op de Harbourbridge en niet al te vol met mensen zodat je hutjemutje op mekaar zit zoals bij het Oparahouse.

We waren hier rond 22.30 en precies om 12.00 begon het vuurwerk, dat precies 12 minuten duurde..

Wat een spectacel, helemaal geweldig!

Na het vuurwerk was het natuurlijk een invasie van mensen, ongelofelijk!

We hadden de keus om met de Metro weer naar de overkant te gaan naar Central Station of lopend over de Harbourbridge.

Daar hebben we eerst al 3 kwartier staan wachten, zo druk was het!

Uiteindelijk zijn we lopend over de Harbourbridge weer naar de overkant gegaan, waar het nog steeds stikte van de mensen.

De hele stad was ook afgesloten van verkeer, dus iedereen liep over de straten te feesten, dansen, zingen en het was een enorme puinhoop in de stad.

Maar serieus echt een enorm relaxte sfeer, nergens ruzie, nergens gesodemieter of opstootjes, super relaxed!

Al met al was het 4.30 s nachts toen we in bed lagen, en lucky Steef was Nieuwjaarsdag vrij, maar ik moest er met 2.5 uur slapen weer uit, omdat ik om 8 uur moest beginnen! Tot 16.00... En zoals gewoonlijk zonder pauze en aan 1 stuk door beuken..

Nou kan jullie vertellen dat ik totaal gesloopt was aan het eind van de dag, maar het was het 100 procent waard!!

En op de feestdagen ( kerst en oud en nieuw ) hier verdienen we 25 dollar per uur!! Wat dus neer komt op 20 euro per uur!! :)

De dollar staat op dit moment enorm gunstig, omdat de Euro zwak staat ( Dit is ook gunstig als wij straks aan het eind van onze reis onze dollars weer terug wisselen voor Euro`s ;) )

Dus dit was dan wel weer een voordeel van werken op de feestdagen!

En nu nog 5 dagen werken te gaan, en dan nog ff lekker genieten van 6 weken vakantie!

Aankomende Maandag vertrekken we uit Cronulla.

Meer over ons plan en de afgelopen tijd in Cronulla komt aan het eind van deze week met meer foto`s anders wordt het nu een mega verhaal en te veel foto`s!

Zijn nu al gruwelijk veel foto`s van het vuurwerk, maar dan krijgen jullie ook een beetje een indruk hoe geweldig het was!

Foto`s staan weer lekker door elkaar gehutseld, maar zeker de moeite waard!! :)

Fijne dag allemaal!!

Liefs,

Jo

1. Marion:
    10 januari 2012
    Wow wat een geweldige foto's allemaal... Maar hebben jullie alleen maar door de lens gekeken; over de 100 foto's in 12 minuten:P?! Werk'ze nog deze laatste week en daarna veel plezier met de trip naar azie!
  2. Albert Ina:
    10 januari 2012
    Prachtige foto's
    Voor jullie ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.
    Jolanda het is straks ook wel fijn jou weer in "levende lijve" te zien.
    Groet Ab en Ina
  3. Annewil:
    21 januari 2012
    Wow dat vuurwerk is echt supervet!