Leaving Cronulla, Sydney

15 januari 2012 - Sydney, Australië

Hoi Lieve bloglezers.

Jaja het zit er weer op, onze tijd in Sydney.. er is weer hard genoeg gewerkt, genoeg geld verdiend, en het wordt weer tijd voor een tripje :)

Na 4 maanden Kununurra, midden in de outback van Australia, met veel zand, rood, rivieren, meren, 4 wheel drives, aborigionals, farmers, uitgestrekte vlakte en ruimte is 4 maanden Sydney toch wel heel anders.

Druk, stad, modern, veel mensen, elitair in Cronulla, strand, zee, boulevard.. Soms verloor ik hier even het echte Australie gevoel wat ik in Kununurra iedere dag weer had.

Daar was het zo anders en zo remoted.

Als ik hier door de winkelstraat liep, kwam ik elke dag wel een bekende tegen van het werk, het is soms gewoon net als thuis en het doet ook een beetje aan als een Spaanse badplaats ( wat ook zeker niet verkeer is! )

Het is dat we elke dag de Qantas vliegtuigen behoorlijk laag over zagen komen ( zitten op 10 km vanaf vliegveld ) en dat we elke dag als we de straat uit liepen naar het werk de skyline van Sydney zagen in de verte, dat we Engels praten en dat de nummerborden anders zijn en het weer een stuk beter, maar heb begon allemaal toch behoorlijk 'normaal ' te worden alsof we hier al jaren wonen.

Maar het is weer tijd om te gaan, het werk zit er op hebben hier 3.5 maand gewerkt en in Kununurra 3.5 maand, dus al met al straks 7 maanden gewerkt en 5 maanden gereisd, en nu nog even een kleine 2 maanden extra genieten voordat ik straks thuis weer aan de bak moet.

De afgelopen tijd hebben we dus veel gewerkt en in onze vrije tijd leuke dingen gedaan in en rondom Sydney.

Behalve terrasjes pakken, coffeetjes pakken bij ons vaste stamcafe bij Gloria Jeans ( hebben we heel wat uurtjes doorgebracht en heel veel films en muziek gedownloaded, gratis ; ) Elke week lunchen bij de plaatselijke Sushitrain, naar het strand of luieren bij het zwembad en bijna wekelijks naar MIranda ( leuk plaatsje hier in de buurt ) en Sydney city , wat ik nu echt wel op mijn duimpje ken, hebben we o.a ook nog het volgende gedaan:

Ikea Tempe, de grootste Ikea van het Zuidelijk halfrond. Echt huge!!

Uiteraard op een dag waarop het mega slecht weer was.

Uiteraard even de Zweedse gehaktballetjes gegeten ( jaja hebben ze hier ook ;) ) en vanuit het restaurant vliegtuigen gespot.. ( Ikea ligt strak voor het vliegveld en ze komen hier echt knetter dichtbij en laag overvliegen )

Weer genoeg leuke ideeen opgedaan voor 'later ' maar zoals gewoonlijk weer op huus an met 2 geurkaarsen en een volle maag van de Zweedse gehaktballetjes ;)

Sydney Star Casino..

Enorm groot, Holland Casino is er niets bij, en je kon er al spelen vanaf 1 cent ( niet dat je dan wat groots wint, maar het gaat om het idee toch )

Zijn we 2 keer geweest de afgelopen periode om er een hele middag/avond door te brengen, erg gezellig!

Huisgenoten en hond..

Ohja de laatste weken hebben we ook nog 3!!! extra huisgenoten gekregen, 3 Canadeze meiden.

Op zich erg aardig, en ze ruimen hun zooi ook wel op, maar man man wat maakten die lui soms een kabaal s avonds zeg... Soms dachten we echt van ; we hadden zowat net zo goed in een hostel kunnen gaan zitten, maar goed alles hebt zijn voor en zijn nadelen zeggen ze dan he.. ;)

Bradley en Dana zijn voor de kerst vertrokken voor 3 maanden naar Bali en de Fillepijnen en vlak voordat ze weggingen kregen we dus nog een stel extra huisgenoten.

Ook kwamen ze op het bizarre idee om 2 weken voor hun vertrek een opvang hond te nemen!!

Wie doet zoiets voordat ie 3 maanden op reis gaat!!!

Ongelofelijk, maar het beestje was echt super schattig en lief!

Komt uit het asiel, en had bij ons een tijdelijk opvangtehuis tot dat hij een nieuw baasje had.

Zo heb je nooit een hond, en zo heb je hier in Australie in Kununurra 3.5 maand 2 honden en hier in Cronulla 1 hond een paar weken!

Het weer..

Het weer viel in December een beetje tegen!

Slechtste weer in 60 jaar tijd, en koudste zomer ooit gemeten! ( normaal is het hier in de zomer ond de 30 graden, nu was het constant tussen de 18 en 22 graden )

Nog lekker, en voor ons helemaal lekker overwinteren, maar die Ozzies hier hadden het vaak genoeg gewoon koud!

Nou je hoort mij niet klagen, oke jammer dat het net nu wij er zijn ( ondanks het toen we hier in het begin waren, super goed was ) vaak regent en bewolkt is, en koud voor de tijd van het jaar, maar goed alsnog stukken beter dan in NL!

In Januari begon dan eindelijk de zomer, elke dag zowat vollop zon en temperatuur tussen de 25 en 35 graden..

Kerst..

Kerst met 26 graden en het zonnetje erbij is toch wel een hele apparte ervaring.

Super om een keer meegemaakt te hebben!

Maar er gaat toch niets voor een ( witte ) koude tradionele kerst met familie en vrienden, warme chocolade melk, heel veel eten en drinken.

( En uiteraard met Anne en Wout stroekie doekn in Heino op 1e kerstdag na de Baron ;) )

Anyway, onze kerst hier bestond uit kerstavond en 1e kerstdag, oftewel net als anders veel eten en drinken ( 7 gangen en 3 flessen wijn :)

En 2e kerstdag kennen ze hier niet, dat heet hier boxingday.

Alles is dan zo n beetje weer open en veel mensen gaan dan shoppen omdat heel veel winkels dan mega uitverkoop hebben.

Wij moesten ook gewoon werken op boxingday.

Oud en Nieuw..

Lees het verslag en zie de foto`s van mijn vorige blog van vorige week :)

Afscheid van het werk en onze collega`s..

De laatste week op het werk is echt voorbij gevlogen!

Hoewel we allebei heel erg zin hadden om weer verder te reizen en we het hier ook wel een beetje gezien hadden, is het toch altijd weer appart om afscheid te nemen..

We hadden in ieder geval super leuke collega`s en hebben ook weer de nodige complimenten meegekregen toen we weggingen van onze werkgevers waarop we ook best weer trots kunnen zijn.

Ze hadden nog nooit zulke hardwerkende mensen gehad en we konden altijd terug komen! Haha geweldig, we laten hier goeie indrukken achter in Ozzie land!! Een managment functie aangeboden gekregen in Kununurra en hier waren ze ook vol lof!

Super leuk en motiverend om te horen, en ik denk dat we het ook wel verdiend hebben, want we hebben zoals altijd, super hard gewerkt voor ons geld..

Weer een leuke ervaring op zak, en hele leuke mensen leren kennen uit alle uithoeken van de wereld ( meeste daarvan gaan allemaal proberen om perminent in Australie te blijven ) Maar goed, altijd goed om een paar adresjes te hebben ;P

De laatste avond hebben we het er ook nog even flink van genomen, hebben we eerst heerlijk gegeten en daarna met zn allen de nodige drankjes genuttigd en daarna zijn we wezen stappen..

Wat een avond, helemaal geweldig, foto`s zeggen denk ik ook wel genoeg ;%

Anyway 4 uur geslapen en de volgende ochtend vertrokken om onze huurauto op te halen in Sydney!

Daarover en over onze Ooskust avonturen kunnen jullie weer lezen over ruim 2 weken als we de Oostkust gedaan hebben :)

En op dit moment zitten we in Tarree en we gaan zo richting Coffs Harbour :)

Het is hier nu 8.45 s ochtends en het regent voor de 3e dag tijdens ons Ooskust avondtuur! Wel ook zon tussendoor gehad, maar nog niet zoals we het het liefst zouden hebben, maar goed we hebben nog 2 weken!!

Fijne dag allemaal of slaap lekker voor straks!

Veel liefs,

Jo

Ps de foto`s staan onder het mapje van NYE Sydney!

1. Jannie:
    23 januari 2012
    Hoi Steef en Jo, 'k zie mijn eerste reactie op dit bericht niet. Dus nog een keer: bedankt voor alle mooie foto's en verhalen! Hopelijk binnenkort nog weer wat over jullie cruise en Maleisië. Nog een hele fijne vakantie en tot op Schiphol.