Going to Bali, Indonesia

29 maart 2011 - Darwin, Australië

Hoi hoi allemaal.

Leuk weekend gehad?

Hierbij even een kort berichtje..

Omdat we inmiddels afgelopen dagen nog druk bezig zijn geweest met vissen, lezen, zwemmen, eten, rondtouren in Darwin bij gebrek aan werk, hebben we besloten om maar weer eens op pad te gaan.. Er is hier gewoon geen werk te vinden op dit moment en we hebben het hier inmiddels wel gezien en worden lek geprikt door de Sandflies, die hier echt een terreur vormen ( Heb op dit moment alleen op mijn linker onderbeen 42 kleine bultjes en das niet overdreven, heb ze vanmorgen geteld ) We hebben al menig local gesproken die ook zeggen dat deze kleine iniminie vliegjes echt enorm irritant en lastig zijn.... dus we zijn na al dat zware jobhunten, sandflies gedonder en andere dagelijkse activiteiten toe aan 'vakantie ';) Dus hebben we van de week een vlucht geboekt naar Bali, Indonesia!!!

We vliegen vanacht om 04.45 en komen plaatselijke tijd om 06.00 aan in Denpasar met de QZ 8633. Jootje zou Jootje niet zijn als ik niet alles heb afgezocht naar de goedkoopste mogenlijkheden qua vlucht en accomodatie en kwalitatief ook goed.. Dus zo kwamen we voor een bos wortels en een ui uit bij Air Asia ( kon nog wel veel goedkoper, maar hebben de vluchten Zondag geboekt en vertrekken dus vanacht ) en qua hotels heb ik voor de eerste 3 nachten een super leuke acco gevonden in Sanur Beach echt voor een prikkie, nu is Indonesie zowiezo al verschrikkelijk goedkoop ten opzichte van Aussie, dus voor de kas ook goed ;) .. Verder zien we wel verder op Bali en Wout ( mijn neefje ) komt 10 April aan en verblijft in Denpasar, we willen zowiezo nog ff meeten, dus wij zoeken ook vanaf 10 April ff iets op in Denpasar.. Als het een beetje meezit willen we ook vanaf Bali nog Lombok bezoeken, schijnt erg goedkoop te zijn met de boot, maar kijken we daar nog wel even.. Wij vliegen op Dinsdag 14 April om 23.50 weer terug naar Darwin, waar we die nacht om 04.00 aankomen, en waar we het Kakadu National Park gaan doen en via daar richting de West kust gaan, om te kijken of daar nog wat te werken valt en de kas maar weer eens spekken. Op dit moment hadden we niet eens naar beneden kunnen rijden, want vanwege het weer ( Australie heeft dit jaar echt extreem weer ) zijn er enorme overstromingen. Onze buren op de camping hebben ons foto`s laten zien van complete bruggen die waren weggespoeld, dus er is op dit moment geen weg naar Perth ( behalve via de outback, Alice Springs, en dat is absoluut geen optie voor ons ) Ook de bekende Gibb river road is nu een complete rivier geworden ) Dus we hopen dat over 2 weken de boel een beetje weer begaanbaar is, anders hebben we een klein operationeel probleempje..

Foto`s van het dagje Litchfield National Park, het vissen en wat foto`s van Stefan ( voor Jannie ;) rest moet hij zelf ooit maar weer een keer op zijn stilstaande site zetten..) staan weer bij de foto`s..

Ps. Super leuk al jullie reacties en mailtjes.. vooral blijven doen,, Jud en Milow.. Ik zeg lekker bezig, heb echt gelachen om jullie laatste mailtjes ..Doe mijn best om alle mailtjes te beantwoorden die te beantwoorden vallen, maar kan ff duren ...

Liefs Jootje

1. Jet:
    29 maart 2011
    Hey meis, als jullie weer terug zijn in Ozz moeten jullie echt de Gibb River Road doen !Schijnt echt zo mooi te zijn en is ons helaas ook niet gelukt vorig jaar doordat het regenseizoen langer duurde..... Wel met een 4WD gaan natuurlijk !! Liefs Jet
  2. Annaloes:
    Heey,

Ja wel veel van Gambia gezien, jungle, strand en apen, geitenmarkt :P..

Hahaha viel wel mee met het zuipen de bar ging al om 12 uur dicht in het hotel! Dus.. Ja over 8 weekjes gaan we al naar de ABC. We hebben er echt zin in hebben ook voor CUR een reggea duck gehuurd. http://www.ducksunited.com.

Nou veel plezier op Bali!! Ik hou je weer in de gaten!

XXX
  3. Annewil:
    Hee Joo,

jouw plannen veranderen ook elke dag haha!
    Balen dat je geen werk kunt vinden maar Bali is natuurlijk ook helemaal super :)
    Wout zit nu nog vast op een eiland dus hoop dat hij 10 april daar is en jullie kunnen meeten.

Have fun op Bali!

Dikke knuffel xx
  4. Laura:
    30 maart 2011
    Hey Jol!
    Super gaaf joh! Lekker vakantie vieren in Bali! Dat heb je ffn goed voor mekaar.. Geniet er van, en daarna succes met werk zoeken he!

Ps: Super mooie foto's!
  5. Laura:
    1 april 2011
  6. Jannie:
    1 april 2011
    Hey Jolanda, dank je wel voor de foto's. Jullie zien er allebei goed uit. Wat ongelooflijk mooi daar, in dat Lichtfield NP. En hoe is Bali? Al naar de gamelan geluisterd? Ik heb net gelezen dat Bali het mooiste eiland van de indonesische archipel is. Maar Lombok schijnt ook prachtig te zijn en minder toeristisch. We zien je update wel ( en misschien die van Stefan??) en hopelijk weer met veel foto's. Veel plezier. Liefs, Jannie
  7. Jootje:
    3 april 2011
    Bedankt weer voor de reacties.. Bali is super, we hebben alleen vandaag tot nu toe alleen nog regen gehad, jammer want we hebben een super acco aan zee.. Maar goed, elk voordeel heeft zijn nadeel.. Wel weer ff tijd gehad om mijn mails te beantwoorden enzo..

Jet.. We hopen dat we de Gibbs River kunnen doen, maar het weer in Aussie schijnt ook nog steeds niet geweldig te zijn, dus hoop dat we de weg naar Perth straks weer kunnen nemen..

Yvo en Lau,, volgens mij zat mijn brandweerman daar niet tussen.. haha ;)

We willen morgen of overmorgen naar Lombok, om vervolgens weer terug te gaan naar Bali.. Maar ligt aan het weer.. Dus we zien het wel weer.. Gisteren eilandtour gedaan op Bali.. Super.
    Als we weer in Aussie zijn volgen er weer foto`s en het hele verhaal..
    Waarschijnlijk zit ik vanmiddag nog wel ff op skype, want we hebben hier gratis internet in het hotel.. Het is hier nu 14.00 Zal vanmiddag rond uur of 17.00 hier zijn of vanavond rond uur of 21.00 hier..

Liefs Jootje
  8. Marijke Huigen:
    3 april 2011
    Hey Jootje,

Jeeetje wat maak jij veel mee, super!! Vind het echt zooo cool om het allemaal te lezen wat jij allemaal meemaakt! Hoop dat het weer in bali weer een beetje omslaat en dan genieten van het strand....

Heel veel fun nog daar!!

lfs
    Marijk
  9. Reint:
    4 april 2011
    Hey Jolanda en Stefan,

Klinkt allemaal zeer goed. Is het weer alweer een beetje beter geworden. Al surfles gehad? Aan welke kant zitten jullie eigenlijk. Ben zeer benieuwd naar jullie verhalen en foto`s. Geniet ervan.

groetjes,

Reint