First days Australia

9 maart 2011 - Clifton, Australië

Hallo lieve iedereen! Hows life? Carnaval weer overleefd?

Hier gaat ie goed.

Woensdag 2 Maart vertrokken vanaf Schiphol, uitgezwaaid door vrienden en familie. Kon bijna gelijk doorlopen het vliegtuig in, waar ik vervolgens nog een uur kon blijven zitten, omdat we niet op Frankfurt konden landen volgens schematijd vanwege de enorm harde wind, waardoor er maar 1 landingsbaan in gebruik was. Of kwam het misschien door de schietparty die daar eerder die middag had plaatgevonden met 2 doden tot gevolg! Er was eenmaal in Frankfurt iig weinig van te merken, alleen dat het machtig rustig was. Door de vertraging moest ik nog aardig doorlopen om mijn aansluiting te halen, moest in Frankfurt opnieuw inchecken en toen naar de andere kant van het vliegveld, waar ik ook weer zo door kon lopen het vliegtuig in omdat ze al begonnen waren met boarden. Eenmaal gesetteld op mijn van te voren gereserveerde plek bij het raam en hopend dat er niet iemand naast mij zou zitten, waardoor ik meer ruimte zou hebben kwam er een Nieuw Zeelander in 'mijn' rijtje van 3 zitten. Had van te voren al gezien dat die tussenstoel nog vrij was bij het inchecken bij Qantas online, en die stoel bleef leeg... relaxed! Dus mooi wat extra ruimte om een tukkie te doen.. We vlogen mooi volgens schematijd, heb nog even een kansloos dun simpel boekje uitgelezen van 127 pagina`s die nergens over gingen en een maaltijd naar binnen gewerkt, en toen het voor mijn doen half 2 was de loekn maar eens gesloetn ( Milo, Lin, Gwen en Lien weten zeker wat dit betekend ;) ) voor de niet ploatproaters : Heb toen geprobeerd een tukkie te doen! En dat lukte behoorlijk!! Na die 2 uur vliegen hadden we er nog 10 te gaan.. dus ben lekker weggedommeld, en ondertussen natuurlijk wel paar keer wakker geweest, maar toen ik op een gegeven moment maar weer eens ging kijken hoe lang we nog moesten zag ik nog maar 3 uurtjes staan!! relaxed! Dus maar even een filmpje uitgekozen ( Heartbreaker,, aanrader is lachen! ) de Australische hitlijst maar eens even beluisterd, wat gegeten ( Tjitske`s stroopwafels doen het ook goed onder de Nieuw Zeelanders ;) ) en voor ik het wist stond ik in Singapore. Was een super rustige vlucht zonder turbulentie, en mijn conclusie is nog steeds dat Qantas de beste maatschappij is waar ik tot nu toe mee gevlogen heb!

Eenmaal in Singapore maar eens even opgefrist en mijn Hollandse Winter outfit ingeruild voor Australische temperaturen, even wat winkeltjes ingedoken ( dat kan hier wel in Singapore ) en voor ik het wist zat ik al weer in het vliegtuig naar Darwin, waar ik om 04.20 plaatselijke tijd aankwam, en om 06.20 weer doorvloog naar final destination Cairns. Vluchten zijn super snel gegaan ( als je je er maar op insteld ) is me 100 procent meegevallen. Alleen de laatste 2 vluchten waren codeshare vluchten van Jetstar, destijds ook mee van Nieuw Zeeland naar Australie gevlogen, vergeleken met Qantas echt 3 x niks.. vergelijkbaar met easyjet, maar toe maar, voor ik het wist stond ik weer Down Under.... zonder bagage...Jaja jullie lezen het goed.. na een zeer snelle douane procedure stond ik te wachten en te wachten tot ik 3 keer dat ene zelfde roze en blauwe koffertje langs zag komen, en ik met nog een meisje en een stel nog aan de bagageband stond en ik steeds minder hoop kreeg dat mijn backpack nog zou langs komen. Die gedachte werd helaas werkelijkheid toen er een dame van de beveiliging aankwam, met de vraag of ik mijn bagage nog niet had gezien. Nee dus. Conclusie: Dit wat nu op de band lag, was het. Conclusie 2: Voor het eerst in mijn leven mijn bagage zoek, wat ook niet zo heel gek is na 5 verschillende vliegvelden bezocht te hebben. Maar goed, een of ander formulier in moeten vullen en vragen beantwoorden, ze dachten dat mijn bagage ergens was blijven steken in Frankfurt of Singapore en ze verwachten dat deze er met 1 of 2 dagen zou zijn, en deze wordt afgeleverd bij mijn adres in Clifton Beach.( Scheelt alweer sjouwen ) Dan kun je gaan bekken en tieren, maar daar komt je bagage niet sneller van, dus maar even een melding bij mijn reisverzekering gemaakt en de nodige spulletjes voor de eerste dagen ingekocht ( wat de verzekering vergoed, dus geluk bij een ongeluk nog even gratis bikini, shirtje, slippers ( zeker 1e levensbehoeftes hier ;) ) en wat toiletartikellen geshopt..

Verder de eerste dag een beetje in Cairns rondgelopen, aan de laguna liggen, terrasjes pakken, eten, en Steef had voor de eerste nacht ff een onderkomen in Cairns geregeld, ideaal.. Heb ook totaal geen last van een jetlag gehad ( eerste dag tot 21.00 volgehouden en toen was het gebeurd. Geslapen tot een uur of half 8 en toen na een duik in het zwembad weer ff Cairns ingegaan om te chillen en tegen het eind van de middag richting Clifton Beach waar mijn onderkomen voor de komende tijd zal zijn.

En wat voor onderkomen..( zie foto`s, en pa en bar,, hier staat ook zelfs nog een kerstboom ;) Een villa in een chique villawijk met 4 slaapkamers, 2 badkamers, een dakterras, een benedenterras met zwembad, en mega woonkamer en keuken. Allemaal beetje ouwe meuk, maar prima vertoeven. Hier woon ik samen met Stefan, Daniel ( ook een Nederlander ) en Dylan ( een Ier ) die ook mijn collega`s zijn. Ook was Bart ( NL ) Zaterdag avond nog van de party, maar die is inmiddels aan het bananen plukken. Zaterdag avond hier met Steef, Bart en Dylan gezellig avondje gehad oftewel.. machtig slap ouhoeren, de nodige Ozzie drankjes, met kleren aan het zwembad in duiken, om er vervolgens achter te komen dat ik mijn backpack nog steeds niet had en dus ook geen schone en droge kleren :) Gelukkig is deze inmiddels Maandag ( 3 dagen later, en heel wat telefoontjes en frustratie ) eindelijk hier afgeleverd.. De volgende dag beetje hier de omgeving van Clifton Beach en Palm Cove verkend, terrasje gepakt, gechilled bij het zwembad en de route voor komende week uitstippelen, want we gaan een tripje maken rondom Cairns maken. Hebben inmiddels een autootje gehuurd voor een week en zijn al bij Cape Tribulation en Daintree NP ( ten Noorden van Cairns ) geweest, helaas was het enorm naadjesweer qua regen, maar was wel een leuke trip. Nu zitten we bij een Mac Donalds ( waar het internet gratis is overal, dus dat scheelt :) en zijn opweg naar Atherton Tablelands ( NP en watervallen e.d.) Het weer is nog niet heel geweldig, wel warm, maar steeds regenachtig en bewolkt, hoewel de eerste 2 dagen volop zonnig waren. Maar goed dat mag de pret niet drukken.

We gaan zo weer die kant op..

Mijn adres voor de komende ongeveer 2.5 maand is trouwens:

5 Lena Close

4879 QLD

Clifton Beach

Mocht iemand nog een kaart willen sturen voor mijn verjaardag straks op 2 Mei ;)

Veel liefs uit Australie

Jootje

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gerda:
    Hè Meiske,

Fijn dat je veilig bent aangekomen. En dat je ein-de-lijk je bagage hebt. Ik zit nu op m'n terras in de lodge in Hernandus (Zuid-Afrika). En heb net je eerste verslag gelezen. Geniet van alles. Kom eerst lekker tot rust. En goed eten !
    Nou ik ga m'n laptop aan de kant leggen. Met een beetje geluk schijn ik vanaf m'n terras de walvissen in de baai te kunnen zien. Pak er eerst nog even een lekker peukie en colaatje light bij........
  2. Laura:
    9 maart 2011
    Jol! Je hebt wel een mooi feestje gemist gister hoor in reimink! Maar.. die feestjes komen wel weer ;)
    Geniet in dat verre Australie, leuke verhalen en foto's! Wat een pech zeg van je koffer!
  3. Dinda:
    9 maart 2011
    Ben jaloers!!! Eerst al na het lezen en na het bekijken van de foto's helemaal. Wat ziet het er daar super uit. Geluksvogel!
    Stroopwafels doen het inderdaad goed onder de buitenlanders
    weet ik uit ervaring. Zit nu met Marjolein naar de regen te kijken.
    Maar ik ben ook happy mijn huisje ziet er zo leuk uit. Mail je
    gauw paar fotootjes. Ik wacht met spanning je komende verhalen
    af. X
  4. Judith:
    9 maart 2011
    Jootjeh!! Klinkt goed.. Als je ook zo'n huis regelt in Sydney met oud en nieuw dan komen we zeker langs!! en inderdaad gister wel een mooi feestje gemist.. Mah goed dat komt volgend jaar weer..
  5. Tjitske:
    Hee Jol,
    Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen en dat de vlucht is meegevallen. (wel balen van je rugzak) Nu is het alleen nog maar genieten ! Je onderkomen ziet er in ieder geval prima uit. Hier in Nederland hebben we een paar mooie zonnige dagen gehad, maar als ik nu naar buiten kijk dan zou je het liefst de hele dag in bed willen blijven (regen, wind en koud!). Geniet van je vrije dagen en succes straks met je nieuwe job.
    Liefs.
  6. Annewil:
    Dat zie er goed uit jo!
    Vette villa! Prima dat je daarvoor je huissie opgezegd hebt ;)
    Fijn dat de reis goed verlopen is.
    Geniet ervan en ben benieuwd hoe je baan straks bevalt.
    Dikke knuffel xx
  7. Stefan hoksbergen:
    10 maart 2011
    Maccas!!!!;-)
  8. Albert Ina:
    12 maart 2011
    Hallo Jolanda
    Jij lijkt al aardig ingeburgerd down under.
    Fijn dat de reis goed verlopen is maar jij bent ook al wel iets gewend.
    Veel plezier en ik blijf je volgen.
    Liefs Ina