Laatste bericht uit Thailand

8 november 2010 - Phuket, Thailand

Hallo allemaal!!

De tijd is super snel gegaan, en ik ben alweer ruim een maand op pad geweest!!

Het avontuur zit erop..

Morgen richting huis waarna ik uiteindelijk Woensdag morgen om 09.00 weer op Schiphol landt.

Bij deze nog even mijn belevenissen van afgelopen tijd op Phuket en natuurlijk kunnen jullie de foto`s weer zien op www.jootje.reislogger.nl

Khad jullie geloof ik verteld dat Phuket town niks aan was..

Ben er 2 nachten gebleven, das 2 nachten te lang en ook nog eens continue regen regen en regen.

Ik kwam aan uit het vliegtuig met regen, en het heeft geregend tot ik wegging..

Daarbij was er dus verder niks te doen, maar ik had in de planning om vanuit Phuket town Phi Phi te bezoeken, maar goed met regen is dat zonde, want dan komt zo n tropisch eiland niet tot z`n recht en zit je daar op zo`n boot te kijken..

Dus dat ging niet door, dus maar een beetje rondgehangen daar, winkels kijken, lezen, verslag voor mijn werk maken, Internetten, eten en zo kom je de dag wel door ;)

Daarbij was het hostel waar ik zat echt zo`n verschrikkelijk oude meuk, dat kun je je niet voorstellen..

Heb er uiteindelijk ook wat van gezegd want of die mensen weten niet hoe ze een fatsoenlijke keet moeten runnen of er komt nooit geen hond.. maar het was echt bij de beesten af..

Ben heel wat gewend en je hoort mij niet snel klagen, maar dit was te erg..

Heb uiteindelijk ook 250 Bath terug gekregen als composatie.. dus bijna 1 nacht gratis..

Een korte opsomming.. Alles wat het maar zou kunnen doen behalve het licht deed het niet.. zoals de tv, de deur lag half in zijn voegen en klemde als een malle, de ventilator lag zo`n berg stof op dat als je hem volop aan zou doen je zeker een witte kerst zou hebben, de douche kwam een ongelofelijk koud pisstraaltje uit, als ik de kraan van de wasbak aan deed kwam het er met de zelfde gang onderaan de wasbak weer uit,, waardoor ik inventief gezien nog beter onder de wasbak zou kunnen gaan zitten om me te douchen omdat daar meer water uit kwam dan de douche zelf ;) verder overal schimmel, kalk op de spiegel, de toiletpot, de douche zelf, overal dode larven of wat het ook voor kleine beestjes waren, de chocolaverpakking van de gasten 3 maanden geleden lag nog onder het bed, de gordijnen half van de rails met een dikke laag stof, de vloer zaten nog vlekken op, die je met een beetje dweil werk zo had kunnen verwijderen en de douchekop lag er ook meteen al af toen ik hem omdraaide.

Kansloze bende!!

Later moest ik er ook wel om lachen, maar zoiets had ik nog nooit gezien..

Zou Rob Geus van de smaakpolitie niet vrolijk van worden!!

Nou ik ook niet, dus met 2 nachten ( te lang ) was ik ook vertrokken..

In ieder geval voor een prikkie daar geslapen..

Woensdag 3/11 maar eens de bus (pickup truck voor ongeveer 75 cent ) gepakt naar de badplaats Kata/Karon Beach wat ongeveer 20 min verder ligt dan Phuket town.

Deze 2 plaatsen lopen in elkaar over en Karon is dan de grootste en de gezelligste.

De zon scheen, het was heerlijk weer, Karon is een super gezellig plaatsje met allemaal winkeltjes, terrasjes, restaurantjes, een mooi strandje en zee!!!

Daar had ik echt ff zin in..

Heb hier een super relaxt en goedkoop hostel gevonden met mijn eigen kamertje en badkamer en alles is schoon, netjes en fris!!

Had van te voren al een beetje uitgezocht waar ik moest zijn voor de meeste acco`s, en hier maar even vergeleken en gekeken, zo kwam ik bij dit hostel uit..

In het centrum en op maximaal 5 minuutjes van het strand.. heerlijk!!

Dus heb lekker de rest van de middag een beetje lopen bakken, relaxen, terrasje gepakt, gegeten en s avonds uiteraard de zonsondergang gefotografeerd en nog even bij het Movenpick hotel gechilled.

Hier hebben ze een super gezellig terras met van die lounchebanken, heel sfeervol met allemaal kaarsjes aan de boulevard..

Heel knus en romantisch.. beetje jammer op hier dan alleen te zijn haha!

Maar mensen kijken is ook altijd leuk!!

Was wel iets duurder dan de andere barretjes/restaurantjes maar ik had weer eens het geluk van het happy hour concept ;) dus 2 voor 1 drankje..

Omdat het weer er goed uitziet hier voor de komende dagen, dan nu ook maar de tour geboekt voor de volgende dag naar Phi Phi.

Zo gezegd zo gedaan, de volgende dag om 07.00 opgehaald om naar Phi Phi te gaan.

De boot vertrok vanuit Phuket City en het was ongeveer 2 uurtjes varen, maar je kon lekker op het zonnedek een beetje liggen bakken en van het uitzicht genieten.

Onderweg nog bij Maya beach geweest, waar de film the Beach met Leonardo di Caprio opgenomen is en daar gesnorkeld en gezwommen.

Later naar Phi Phi gegaan, waar we heerlijk gelunched hebben en daarna op eigen gelegenheid de omgeving verkend hebben.

Echt een super leuk en tropisch en knus eilandje!

Het weer was super, dus helemaal top!

Al met al een super leuke en relaxte dag gehad en rond een uur of half 6 was ik weer in mijn hostel.

Weer even ergens een leuke eettent opgezocht en weer heerlijk gegeten..

Ik ga dat Thaise eten echt missen, echt super super lekker.. en het kost ook allemaal niks,, ik ben thuis duurder uit met boodschappen doen dan hier uit eten gaan,, en ik ben dan ook nu ik erover nadenk al een maand lang buiten de deur aan het ontbijten, lunchen en dineren.. heerlijk!!

S avonds beetje optijd naar bed gegaan want was echt knetter verkouden.. zat er al een paar dagen aan te komen,, denk doordat ik een keer natgeregend ben in Phuket Town en in Bangkok hadden ze met die excursie`s in de taxi en bus die airco zo mega hard aan staan, das niet gezond!!

Omdat ik me hier trouwens nog wel prima vermaakte in Karon Beach besloten om vrijdag hier ook nog een dagje te blijven.

Maar goed ook, want heb zo`n beetje de hele dag op bed gelegen.

S ochtends even de deur uit gegaan, maar voelde me niet al te fit en had ook niet zoveel zin om wat te doen, en het weer was ook niet echt wat, hele dag bewolkt en af en toe regen..

Dus maar ff bijgekomen, tukkie`s doen, lezen, muziek luisteren, en dan gaat zo `n dag ook zo weer voorbij..

Volgende dag gelukkig weer helemaal topfit en besloten om de bus te nemen naar Patong, de grootste en bekendste badplaats in Phuket.

Bus koste omgerekend ook nog geen 2.50, wel via Phuket Town weer, want verder zijn die bussen hier dramatisch en de tuk tuks zijn veel te duur, dan ben je zo minimaal 10.00 kwijt..

Dus dan maar wat om en gelijk wat sightseeing..

In de bus kwam ik gelijk al heel gezellig aan de klets met 2 Duitse meiden van mijn leeftijd, Catharine, een politieagente en Marina, Stewardess bij Lufthansa en voornamelijk op de A380 ( voor degene die niet zo in de vliegtuigen zijn, die redelijk nieuwe enorme jumbo, zie google ) en die had zo`n beetje de hele wereld al gezien.. interessante beroepen die ik zelf ook ooit eens op mijn lijstje had staan, gek op reizen,  dus genoeg gespreksstof.. en we hadden dikke skik!

Hun waren net 3 dagen geleden aangekomen en wisten nog niet helemaal goed hoe het allemaal ging hier met die bussen, dus besloten samen te reizen en samen hostel te zoeken..

Zo gezegd zo gedaan.. omdat we met zijn 3en waren konden we wat luxers doen omdat we het door 3 konden delen, hadden eerst een bungalow bekeken toen we aankwamen in Patong, maar was oude zooi, dus op naar de volgende.. een appartementje voor voor een prikkie..

Dus wij lekker chill dicht bij zee en het centrum.

Rest van de middag zijn we naar het strand gegaan en s avonds lekker wat gegeten.

Gisteren zijn we naar een plaatsje verderop gegaan, Kamala Beach, omdat het zo ontzettend toeristisch hier in Patong is,, (wat we alle 3 niet heel geweldig vinden), en in Kamala beach was het een stuk beter.. Hier beetje rondgelopen, aan het strand gelegen, lekker gegeten.. heerlijk dagje..

Vanmorgen vroeg zijn Catharina en Marina alweer vertokken naar Phi Phi, dus laatste dagje vandaag alleen beetje Patong verkend en niet veel bijzonders meer gedaan, nog weer wat regen gehad en nog beetje bijgekleurd.

Heb trouwens van die ruime maand ongeveer 5 dagen echt aan het strand gelegen, waarvan 3 dat het echt zonnig was.. het weer was echt heel wisselvallig..

Maar goed overmorgen zal ik -20 graden moeten afkicken en de winterkleding weer aan, dus dat word nog wat..

Morgen vlieg ik om 20.50 Van Phuket naar Bangkok (met de Thai TG 114 ) waar ik om 22.15 aankom, en vervolgens moet ik nog een tijd wachten omdat ik om 02.30 s nachts weer verder vlieg.. had een vlucht later kunnen nemen, maar daar gok ik het nooit op.. voor hetzelfde geld is daar iets mee of heeft ie vertraging.. dan wacht ik liever wat langer..en kan ik ook goed pitten in het vliegtuig!

En uiteindelijk kom ik dan na 10 uurtjes vliegen Woensdag 10/11 om 09.00 ( met China Airlines CI 65 ) aan op Amsterdam..

Zal nog wel even laten weten als ik weer goed en wel thuis ben!!

En voor de gene die zin hebben om alle foto`s te zien onder het genot van een bakkie.. sms, bel, mail, krabbel,facebook of doe wat dan ook…

Foto`s www.jootje.reislogger.nl

Liefs uit Thailand!!

1. Diana:
    8 november 2010
    Hé, jij! Heb ook erg genoten van jouw verhalen. En wat een humor heb je toch! Maarrr.... ben ook wel blij dat je gezond en heel terug komt! Gezellig dat we je zaterdag zien, als je nog puf hebt.... en volgens mij krijg je ook 2 loggeetjes... hahahaha! Tot gauw. Liefs Diaan
  2. Marijke Huigen:
    1 maart 2011
    Hey Jolanda,

Wat een ontzettende gave foto's heb jij op je blog, ben jaloers op je!!
    Ik wens je in Australie heel veel plezier met alle dingen die je gaat ondernemen. Zal je blog in de gaten houden....:-)

Lfs,
    Marijk