Maleisie

1 maart 2012 - Langkawi, Maleisië

Maleisie

Check Foto`s, English version and Pics   www.woodyworldpacker.com

Ook dit avontuur zit er alweer op!

Zal bij Kuala Lumpur beginnen, de hoofdstad en aanvlieghaven.

We hebben hier in het begin 2 nachten gezeten, stad verkend en bijgekomen van het eerste deel van onze reis.

Kuala Lumpur zelf is opzich een erg leuke stad, heel veel shoppingmalls, het gezellige Chinatown, heel veel bussines en zaken gebeuren en natuurlijk de bekende Petronas Towers.

Toen we de stad verkend hadden was het tijd voor relaxen, oftewel een massage!

Erg goedkoop en relaxed hier!

Zo gezegd zo gedaan, wij naar een salon.

Steef had een oude grote chineze vrouw en ik een heel tenger vrouwtje, nou en dat hebben we geweten.

God wat heb ik gelachen daar..

Bij mij was het allemaal super relaxed, maar bij Steef hoorde ik al een paar rare geluiden, dus ik opkijken.. Nou ik weet niet wat die vrouw allemaal aan het doen was, maar Steef werd zo n beetje in alle standjes gelegd die volgens mij mogenlijk zijn..

Nou toen had ik het al een beetje te pakken, maar ik denk ik mag nu niet gaan lachen, want dat komt in deze cultuur mischien asociaal over, of ze denken dat ik hun aan het uitlachen ben..

Even later hoor ik nog meer geluid van mijn linkerzijde, wat klonk als grof geweld, dus ik kijk opzij, en ik zie Steef zo n beetje 360 graden gedraait liggen met die vrouw half boven op hem, en die vrouw zegt.. Meneer u heeft wel hele sterke spieren, vervolgens word Stefan rechtop gesleurd door die vrouw, en legt ze beide benen in Steef`s nek..Steef zat er hulpeloos bij... nou je kunt je voorstellen, toen had ik het echt niet meer.. ik zat daar te schuddebuiken van het lachen, gelukkig was de massage toen ook voorbij, gelukkig voor Steef geen massage met happy ending, maar wel vreselijk gelachen :)

Na Kuala Lumpur zijn we verder gereisd richting binnenland.

We wouden eerste een auto huren, maar we waren hier een beetje laat mee, en het was in verhouding ook nog redelijk duur, dus zat ik een beetje op internet verder te kijken en toen kwam ik op de bus!

We zagen hier in KL ook al heel veel van die luxe touringcars rijden, en dat is zo n beetje dé manier om je te laten vervoeren in Maleisie.

Dus zodoende zaten we de volgende ochtend in een erg luxe en relaxte bus richting de Cameron Highlands.

Hebben hier vanuit de bus het een en ander van gezien, erg groen en heuvelachtig, erg mooi!

2 nachten in het plaatsje Ipoh gezeten en daarna was het tijd voor de eilandjes aan de West Kust.

Eerst was Penang aan de beurt, waar we ook weer met de bus heengegaan zijn.

Hier hebben we 2 nachten gezeten, en dit was ook voldoende.

Penang zelf hadden we meer van verwacht, was opzich leuk, maar er zijn echt 10 x betere eilanden, om te beginnen met Langkawi ( hierover verderop meer )

Hebben met een privechauffeur rondgetourd in Penang, en zelfs nog bij een vlindertuin geweest, jaja klinkt erg burgelijk maar die taxichauffeur zei dat het zeker de moeite waard was, dus hebben we maar even een kijkje genomen, en hij had gelijk, was toch wel erg mooi om te zien!

Na Penang was dan ons hoogtepunt van Maleisie aan de beurt.. Langkawi.

Geweldige bestemming!

Vanuit Penang was het bijna 3 uur met de ferry, en je komt gelijk in een wereld van verschil!

Veel mooier, veel groener, veel relaxter, veel goedkoper en rustiger!

We hebben hier 3 nachten in een heel mooi hotel gezeten.

We zijn met een huurauto 1 dag het eiland over getourd ( eiland zelf is behoorlijk klein, dus heb je ook zo gezien! )

Ook hebben we nog 1 dag een boot/vistour gedaan, dit was ook geweldig!

Steef en ik met 2 lui van die boot, super relaxt!

Langkawi zelf bestaat uit 99 kleine eilandjes dus zijn mooi een beetje gaan varen ( boot ging nog behoorlijk snel! ) en vissen.

Steef heeft zelfs de boot nog bestuurd! Die jongens maakte het ook allemaal niks uit, super leuk!

Na Langkawi zijn we in 1 keer terug gereisd naar Kuala Lumpur, een behoorlijk lange reis.

Gisteren morgen zijn we om 8 uur vertrokken met de taxi van het hotel naar de haven, toen 1.5 uur met de Ferry naar Kuala Perlis, op het vaste land, heel dichtbij de grens van Thailand, toen met de taxi een kwartier naar Kangar, een plaatsje verderop waarvandaan de bussen gingen.

En toen uiteindelijk door slecht weer en een ongeluk op de snelweg van 11.00 tot 20.00 in de bus gezeten!! ( gelukkig wel met de nodige stops en ook deze bus was weer super chill )

En kost ook geen zak.. We hebben voor die hele reis van Kangar naar Kuala Lumpur ca 11 euro per persoon betaald, nou daaar kun je geen auto voor huren + benzine + toll dat je hier betaald.

Uiteindelijk weer bij het hotel uitgekomen waar we de 1e 2 nachten ook gezeten hebben en nu is het echt onze laatste dag!

Hebben de kamer voor vandaag ook nog gehuurd.

Ik ga straks een keer die kant op, en Steef zit hier nog lekker te chillen, beter dan al heel vroeg op de luchthaven zijn.

Steef vliegt vanavond pas om 23.59 rechtstreeks van Kuala Lumpur naar Amsterdam en ik heb een unit van een reis voor de boeg..

Vlieg vanavond om 18.40 vanuit Kuala Lumpur terug naar Singapore.

Dan moet ik daar een paar uur wachten om vanavond tegelijk met Steef de lucht in te gaan.. ook om 23.59 voor een vlucht van 14.5 uur!!

Dan vlieg ik eerst naar Londen ( Qantas vliegt alleen via Londen en Frankfurt ) waar ik morgen vroeg om 6.20 aankom en dan vlieg ik door om 08.30 met British Airways ( BA0430 ) en ik kom dan om 10.45 aan op Schiphol!!

En dan zit het er echt op.. Jeetje wat is een jaar snel voorbij gegaan!!

Maar had het voor geen goud willen missen!

Een van de beste grote beslissingen die ik ooit gemaakt heb om thuis alles op te geven om deze onvergetelijke levenservaring mee te maken en ik heb geen moment spijt gehad en ongelofelijk veel gezien en geleerd, inspiratie opgedaan, hele leuke mensen leren kennen uit alle hoeken van de wereld, maatjes geworden met een paar Oosterburen, heel Australie rond gereden, Bali, Lombok, Fiji, Vanuatu, New Caladonia en Maleisie gezien, Gaafste Nieuwjaar ooit meegemaakt in Sydney, Kerst in de Zon, in een auto geleefd, in een villa gewoond, op een mega grote Australische Farm in de middle of de outback in Australia gewoond en gewerkt, in Sydney gewoond en gewerkt, een Cruise gemaakt, veel geld verdiend en ook weer uitgegeven, heel veel skik gemaakt en gelachen, pech gehad met het weer aan de Oostkust en tijdens de Cruise, 3 maanden in Cronulla geen druppel regen gehad, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het was een jaar van uitersten en hoogtepunt na hoogtepunt en heel veen mooie herinneringen en foto`s!!

De foto`s hebben jullie allemaal kunnen zien op de blog ( als we die allemaal moeten laten zien aan 1 stuk door ben je een heel weekend verder ) maar Steef en ik hebben nog allemaal leuke korte filmpjes gemaakt waar we nog even een film van gaan maken, dus dat wordt wel erg leuk!

En we hebben nog wat statestieken bijgehouden..

Wordt dus nog vervolgt!!

Nou voor sommigen van jullie tot morgen, tot van het weekend, volgende week of wanneer dan ook!! :)

Veel liefs xxx uit Kuala Lumpur, Maleisie

check http://www.woodyworldpacker.com for more!! Pics and English version!

www.instagram.com/woodyworldpacker

www.facebook.com/woodyworldpacker

www.twitter.com/wwptravel

www.pinterest.com/woodyworldpack

1. indy:
    hoiiii

gelukkig kom je weer terug.

-xxx-
  2. Annewil:
    1 maart 2012
    Mooi laatste verhaal jo! Inderdaad een goede beslissing geweest. Je hebt zoveel gedaan en gezien afgelopen jaar, super vet!
    Maar toch was een jaar ook wel weer erg lang hoor, ben blij dat je morgen terug bent!
    Sowieso tot woensdag! Dikke kus xx
  3. Jannie:
    1 maart 2012
    Tot morgen!!!!!! Wat ontzettend fijn jullie weer te zien. Jullie krijgen allebei een hele dikke knuffel.
    goeie vlucht!
  4. Dinda:
    2 maart 2012
    Welkom terug in Nederland en bedankt dat ik mee mocht genieten van jou geweldige verhalen en prachtige foto's. Je hebt de allerbeste beslissing genomen die maar mogelijk was!!!!!!!!!!!!!!!