Nha Trang Vietnam..weer wat belevenissen

20 oktober 2010 - Nha Trang, Vietnam

Vietnam Nha Trang

Wat eerst zo saai leek, werden een paar super dagen, en ook nog wat spanning!!

Zal bij het begin beginnen..

Ben afgelopen Maandag vertrokken met de trein van Ho Chi Ming naar Nha Trang, een treinreis van ca 7 uur.

Onderweg echt super mooie natuur gezien, wat dat betreft echt de moeite waard om de trein te pakken.

Alleen de trein zelf was echt 3 keer niks..

Das niet vergelijkbaar met de Ghan in Australie..

Smerig, klein, krap zijn de beste omschrijvingen, maar daarin tegen ook low budget en je ziet ook nog wat van het land..

Na ongeveer 7 uurtjes kwam ik aan in Nha Trang, daar een taxi gepakt naar het hotel, die ik van te voren al gevonden had.

Echt een low budget 2 sterren acco, maar een kamer en badkamer voor mezelf en het is er netjes en Kim, de eigenaresse is echt een super lief vrouwtje.. prima te doen hier voor 3 nachten en dat voor 7 euro per nacht.. geen geld..

Toen eerst maar eens de boel een beetje verkennen, maar was ik dus achteraf de verkeerde kant van het centrum op gelopen.. oftewel, vies, vuil, bagger, bende, ouwe meuk… ik dacht nee!! Wat een ellende, moet ik hier 3 nachten vertoeven,, er is hier niets moois behalve de boulevard en het strand, de trouwjurken ( die hier echt prachtig zijn en goedkoop!!! ) en de big buddha schijnt erg mooi te zijn, maar die zou ik nog even moeten vinden..

Nouja dan maar een boottochtje boeken voor de volgende dag..

Zo gezegd zo gedaan, bij een plaatselijk reisbureautje voor 6 Dollar een hele dag een boottochtje geboekt inclusief lunch,, en dat was me een feest haha.

De boottocht heette de Funky Monkey trip… naam zegt mischien al genoeg.. was echt super gezellig aan boord.. leuke muziek, lekkere lunch en leuke mensen..

Al snel kwam ik aan de klets met een Duits meisje, Melanie die ook alleen was, en een kerel uit Schotland, Steve.. hartstikke gezellig!

Hele dag een beetje samen met een Australische knakker en 2 Engelse meisjes opgetrokken ( deze laatste 3 gingen die zelfde avond nog met de nachttrein naar een plaats meer naar het Noorden, dus dat was alleen gezellig op die boot )

Met de boot 3 verschillende eilandjes aangedaan, naar een of ander aquarium geweest, dat niks voorstelde behalve een paar mooie zeeschildpadden gezien en gesnorkeld.. mooi koraalrif, maar weinig vis gezien, komt ook doordat het regenseizoen is en de zee nu ook niet zo mooi blauw is door al die modder die omhoog komt.. daardoor is de zee ook erg wild..

Was uiteindelijk een super leuke dag.. en voor s avonds afgesproken met Melanie en Steve om samen wat te gaan eten..

Melanie had eerder in Hanoi een andere dude uit Zuid Afrika ontmoet, Charles.. en die was ze later ook weer tegen gekomen, dus hij ging ook mee..

Nou nou nou wat een avond was dat haha.

Eerst lekker gegeten.. voor nog geen 5 euro, een super lekkere pizza en 2 wijntjes!

En daarna naar de bekende kroeg the Red Apple waar het happy hour was, en de drankjes normaal gesproken al geen moer kosten..

2 malibu jus voor omgerekend 1.20 euro!!!!! ( happy hour, dus 2 voor 1, echt niet te doen!! ) Waarom is bij ons alles zo duur!!

Nou je raad het al.. die sapjes gingen er wel in.. dus 2 wijntjes en 5 Malibu jus en wat welkoms drankjes verder hadden wij met zijn 4 ren een leuk feestje haha.. uiteindelijk afgesloten bij een andere populaire toko genaamd de Why not bar..

Super gezellig, veel backpackers en een goede sfeer.. dansen op de tafel met de ober ,, ik zou zeggen check de foto`s.. en let niet op before stappen en after haha.

En dat op de Dinsdagvond!! Maarr het is vakantie!!

Maar het was echt een top avond.. rond kwart voor 2 maar eens een keer weer richting onze bedjes gegaan..

Steve moest er om 5 uur al weer uit, omdat hij die ochtend vroeg verder vloog naar Ho Chi Ming.. benieuwd hoe die zich de volgende ochtend gevoeld heeft!

Ik werd in ieder geval wakker met een beste koppijn ( denk van de goedkope immitatie malibu rum haha maar Melanie en Charles hadden er ook last van, dus met zijn 3en maar ff lekker uitgebreid gelunched/ontbijt/ gebrunched…

Daarna met zijn 3en naar het strand gegaan en daar ff lekker gechilled..

Na een tijdje dachten we dat het tijd was om maar weer eens wat te gaan doen, dus wij met de lonely planet van Melanie opzoek naar de Big buddha.. en dat was een goede zet, want dat ding is inderdaad echt big!!

En super gaaf die omgeving eromheen.. dus toch nog productief dagje..

Zat dus achteraf helemaal in het verkeerde gedeelte van Nha Trang, want het `goede` gedeelte is erg gezellig met winkeltjes, terrasjes, restaurantjes en leuke clubs.

S avonds weer samen gegeten, super lekker weer en goedkoop en daarna nog even naar de Sailor club geweest,, super hotte tent, super gaaf, heel strak, gezellige sfeer en aan het strand.. soort lounche club.. echt helemaal top.

Daar 1 ijslatte en 1 cocktailtje ( the best ever!! ) gehad, nog even over het strand gelopen en rond een uur of half 11 maar weer die kant opgegaan.. omdat we er allemaal vroeg uit moesten vandaag.. en het gister avond al te gezellig was ;)

Melanie moest de bus halen naar Dalat, Charles ging de boottocht doen die wij al gedaan hadden en ik had een afspraak met de agent tussen 7 en 8..

Jaja dat was nog wat…

Jullie hebben vast wel gehoord dat er hier 3 beste tyfoons in de buurt actief zijn, dat er mega overstromingen zijn in Vietnam en Thailand en ook Cambodja..

En ik moet zeggen heb tot nu toe echt super geluk met het weer.. want ik heb het nog op een enkele bui na behoorlijk droog gehouden met zon..

Maar het schijnt dus best serieus erg te zijn in het Noorden ( waar ik dus nu heen ga )

Dus de agent belde en emailde mij dat mijn trein gecancelled was vanwege overstromingen richting het Noorden.. eh WTF!!  Hoe ga ik nog een vlucht regelen die niet al te duur is een dag van te voren!!!

Dus heel wat heen en weer emailen en bellen ( in hun niet altijd goed verstaanbare engels!! )  met de agent.. en ze konden een refund krijgen op mijn treinticket, en ze hadden een goedkope vlucht voor vandaag 14.00 uur..

Oke doe me die maar!! Dus ik dacht top, das geregeld..

Belt die agent me dus gisteren weer.. eh your flight is overbooked!! Wat!! Heb ik dat…

Nou ik zelf al gekeken voor andere vluchten en bij RSB langs geweest om vluchten te checken.. was er nog 1 om 18.55 vanavond voor hetzelfde tarief..  nou doe dat dan maar!

Hadden we nog een probleem… hoe krijg ik mijn vliegticket.. en voor de refund  van de trein moeten ze mijn originele treinticket hebben..

Tja.. dus na wat heen en weer contacten zouden ze iemand sturen vanmorgen tussen 7 en 8..

En ja hoor om 7 uur word ik mijn bed uitgebeld.. de agent stond in de receptie.. ik half wakker wat kleren bij elkaar geraapt naar beneden.. ticket had hij keurig netjes bij zich.. of ik wou betalen in US dollar.. nee he.. had je dat niet eerder kunnen zeggen!!

Dus ik naar de bank, die gelukkig om de hoek zat.. geld wisselen en toen eindelijk alles rondgemaakt..

Dus ik vlieg straks om 18.55 van Nha Trang naar Hanoi, en heb ik daar een extra nacht..

Ik zou dus eigenlijk nu al in de trein zitten die 24 uur zou duren naar Hanoi.. oke enige pluspunt, je ziet nog wat meer van het land.. maar het vliegen is eigenlijk zoveel beter.. kost me heel ietsjes meer.. is veel relaxter, en zoals ik eerder al zei die treinen zijn hier echt bagger..

Wat me trouwens opvalt:

Het is hier echt zo spotgoedkoop, dat je het soms wel 2 keer narekent of het wel klopt.

Indicatie: Bier 0.50 cent, Wijn 1 euro, Cocktails 2 Euro, mixdrank ca 1 euro, Diner met noodle soup en rijst met groene en vlees 3 euro, mac flurry imitatie 0.50 cent.

Over dat laatste gesproken, ze hebben hier geen Mac Donalds!

Dacht dat die overal ter wereld wel zaten, maar niet in Vietnam!

Ohja en dat die shampoo`s uit de hotels altijd lekken als ze open zijn geweest!!

Volgens mij zijn die dingen er gewoon op gebouwd, dat als ze je open hebt gemaakt en je ze meeneemt, ze gaan lekken.. zodat het een waarschuwing voor ons krenterige Nederlanders of andere Europeanen is om die dingen eens een keer te laten staan voor hergebruik ofzo..

Dat die mensjes hier zo klein zijn!!

Was wel grappig, gister avond ging ik afrekenen in het restaurant, bij een heel klein vrouwtje,, dus ik stond op.. ik was wel 3 koppen groter dan haar..

Whoow zegt ze.. you are so tall!! You must do al lot of exercises ..

Ze meende dit serieus..

Eh exercises om langer te worden??!  Nee dat niet,, maar ben wel gek op spinazie en heb af en toe een pindakaas periode.. maar volgens mij kwamen de woorden spinazie en pindakaas niet in haar engelse woordenschat voor.. ;)

Nou genoeg onzin, ik ga straks weer vliegen met de VN 266 van Nha Trang naar Hanoi ( 18.55 – 20.35 )

Vanmiddag was het hier regenachtig,, dus bij het hotel beetje aan mijn verslag gewerkt, filmpje gekeken en verder had ik het hier in Nha Trang ook wel gezien..

Word over ongeveer een half uurtje opgehaald voor transfer.

Jullie horen wel weer wat van mij vanuit Hanoi.. ik kijk er erg naar uit om daar heen te gaan en vooral naar Halong Bay,, schijnt echt schitterend te zijn..

Nu maar hopen dat die overstromingen en tyfoons geen roet in het eten gooien en dat het weer waar ik zit niet al te slecht is, de voorspellingen zijn helaas niet zo heel goed. Je kunt wat dat betreft beter naar het Zuiden gaan, daar is het beter.

Veel liefs vanuit Nha Trang, Vietnam..

En voor mijn neefje Siem een dikke knuffel, want hij is vandaag jarig!!!

Fotos weer online op mijn site www.jootje.reislogger.nl

Ps sommige foto`s zijn qua kleur of licht bagger, maar zijn ook gemaakt met camera`s van anderen.. deze weer via mail of direct via mijn laptop naar elkaar verstuurd.. of ze zijn gemaakt vanuit een rijdende trein..of ze zijn gemaakt tijdens het stappen ;) maar ze zijn wel grappig..

1. Marjolein:
    21 oktober 2010
    Hey meis,

Goed om weer wat van je te horen :)
    (we waren wel een beetje ongerust na het telefoontje van TT)
    Ik ga voor je duimen voor een beetje zon daar..
    Las wel iets over dat de tyfoon misschien ging afbuigen richting China. We lezen het wel van je ;)
    Toppie dat je het zo naar je zin hebt, en leuke foto's weer! :D

Groetjes Marjolein
  2. Laura:
    21 oktober 2010
    Hey Jol!
    Wat een verhalen allemaal maar weer,
    Super leuk joh!
    Hopelijk heb je beetje mooi weer en niet al die overstromingen ect ;)

Groetjes Laura