Zuidkust van Perth naar Melbourne

19 september 2011 - Melbourne, Australië

Zuidkust part 1. Zuidkust van Fremantle naar Melbourne

Zijn we weer!! Bedankt weer voor al jullie leuke mailtjes, berichtjes, foto`s en alles,, super leuk.. Wij hebben hier ook alweer van alles beleefd... Onderstaand weer het hele verhaal vanaf waar we gebleven waren...

Na 2 nachten Fremantle en een paar gezellige avondjes met Reint en Michiel zijn Steef en ik Maandag 29/8 verder naar beneden gegaan richting Bunbury waar we 1 nacht op een camping hebben gestaan.

Reint is nog een paar dagen met Michiel in Perth gebleven en daarna met de trein naar Adelaide gegaan en Michiel is naar Sydney gevlogen om verder te reizen met vrienden.

Reint hebben we later weer opgepikt in Adelaide om samen verder te reizen...

Om bij het begin te beginnen..

We zijn echt in een totaal andere omgeving belandt, van de kale, dorre outback naar de groene heuvelachtige bossen en heel veel wild flowers ( echt super mooi, omdat het hier nu ook lente is, dus alles komt in bloei ) en heel veel wijnboerderijen en plantages.

Dus het echte Ozzie gevoel is ook een klein beetje weg omdat de omgeving hier behoorlijk op Belgie/Frankrijk/Duitsland lijkt :)

De afstanden die we rijden zijn ook een stuk korter omdat alles hier veel dichter bij elkaar ligt, dus mooi rustig aan van alles bekeken.

Na Bunbury zijn we Dinsdag 30/8 via de Kust en Busselton richting Margaret River gereden.

Onderweg nog een walking track gedaan in het Cape Naturiste N.P.

Dit was een route langs een ruige kustweg, duinnen en begroeing.

Super leuk tot ik bijna op een Zwarte slang ging staan ( zie foto`s ) ff een foto gemaakt en toen zijn we hem snel gepeerd omdat we niet wisten of dat ding giftig was of niet.

Dus dit in de survival guide van Steef opgezocht, dat ding bleek dodelijk giftig te zijn,, ehh..slangen zijn ook niet mijn lievelingsdieren, dus wegwezen daar..

Uiteindelijk aan het eind van de middag bij Margaret River uitgekomen en daar een leuke en goedkope camping beland ( maar 22.50 dollar! hoogseizoen is voorbij, dus prijzen zijn een stuk lager, normaal betaalden we tussen de 30 en 35 dollar voor een camping )

Hier hebben we 2 nachten gestaan om de omgeving te verkennen en een beetje rond te sjouwen en te relaxen.

Margareth River is een super knus klein bosdorpje en op ongeveer 17 km ligt de zee waar je super goed kan surfen.

Helaas te koud om dit te doen , maar wel gaaf om ff te kijken.

Hierna zijn we via een mooie toeristische route dwars door het bos beland bij een super gafe plek om te overnachten in het bos.

Hier weer een mooi fikkie gestookt en nog het een en ander aan regen gehad helaas, maar dat mocht de pret niet drukken.

Hoewel het s avonds en s nachts wel heel heel erg donker was daar en we de enige waren in het bos.

( Ook fijn als je dan in het pikke donker bij het kampvuur zit en je reisgenoot denkt dat het grappig is om je bang te maken :$ )

Volgende ochtend zo misselijk als een hond wakker ( weet niet of het door de rode wijn van de avond ervoor kwam of door het TE fanantiek fikkie stoken waardoor ik volgens mij een halve rookvergiftiging had opgelopen ofzo, maar goed tegen de middag was het wel weer over en aan het eind van de middag kwamen we na de hele dag regen en maar 16 graden aan in Albany.

Aangezien het weerbericht niet veel beter was voor de rest van de dag hebben we besloten om maar eens een keer voor luxe te gaan.

En daarbij.. de hele zooi uitladen en opzetten in de stromende regen is geen pretje, dus we hebben uiteindelijk een super leuk motelletje gevonden.

Heerlijk een avond lekker chill voor de buis met een bestelde en bezorgde pizza, wijn, warme kamer en boxspring matras!

De volgende ochtend uiteraard weer helemaal fris en fruitig op pad gegaan om Albany en de schitterende omgeving te verkennen.

Echt super mooi daar.. heel veel baaien, heuvels, zee, strand, natuur, groen... kortom alles bij elkaar echt super mooi.

Het waaide wel echt enorm hard, maar het bleef droog en het zonnetje scheen, dus wat wil je nog meer!

Na Albany zijn we aan 1 stuk door gereden naar Esperance ( ongeveer 470 km ) waar we na zonsondergang aankwamen, dus gelijk een camping gezocht voor 2 nachten.

Esperance zelf is niet groot, dus dat hadden we met een ochtend gezien, en de rest van de middag hebben we lekker gevist en gerelaxed.

Nog haring gevangen, maar die hebben we gevoerd aan Sammy de Sealion.

Echt leuk, aan het begin van de pier ligt elke dag lekker in echt zonnetje echt een joekel van een zeeleeuw op het strand. ( keer wat anders dan in de dierentuin )

De locals noemen hem Sammy en uiteraard mag hij graag een visje eten, dus onze haringen waren een aangename verassing :)

We hebben nog gekeken naar eventueel werk, maar was allemaal niet wat, dus we hadden besloten om door te rijden richting Adelaide, waar Reint ook weer van de partij is.

Maandag ochtend vroeg, 5 September hebben we nog even de 38 km lange Scenic Coast Route gereden, een hele mooie weg langs de kust, zeker de moeite waard!

Daarna zijn we weer een roadtripje gaan maken richting Adelaide.

Hebben resp. een dag 900 km en een dag 850 gereden, dus totaal rond de 1750 km in 2 dagen, dus heel wat km`s!

Kort samen gevat: Enorm lange saaie weg, veel km`s, enorm dure benzine, dooie kangaroos, 2 Eagle`s die net zo groot waren als de gemiddelde Labrador, en 2 nachten wildkamperen.

Samen met veel lol en veel muziek zijn we uiteindelijk na lange rit aangekomen in Adelaide.

Bekend terrein weer voor mij!

Leuk om herkeningspunten te zien, en ook te ontdekken dat ik sommige dingen nog niet eerder gezien heb.

We hebben hier 2 nachten op een camping gestaan op 20 minuutjes lopen van het centrum en lekker een beetje geshopt, cafeetjes gepakt, heerlijk gegeten bij een Chinees en een Taiwanees in Chinatown en Reint is weer bij de club!

Hebben met zijn 3en een paar gezellige dagen in Adelaide gehad en we hebben de auto een beetje praktischer ingepakt zodat Reint met ons mee kon reizen naar Melbourne.

We zijn Zaterdag 10/9 met zijn drietjes vertrokken uit Adelaide met slecht weer.

Maar was niet zo n ramp want we zijn eerst naar de Adelaide Hills gereden om naar een kaas en chocolade fabriek te gaan..

Erg leuk en lekker, want je mocht uiteraard ook proeven, en we blijven Nederlanders dus daar hebben we uiteraard dankbaar gebruik van gemaakt ;)

Uiteraard nog wat lekkere choco gescoord en later bij het bekende Chocolat nr 5 cafe nog een overheerlijke chocolademelk gehad!! Jammie!!

Daarna verder gereden om uiteindelijk in het plaatsje Robe te overnachten.

Hebben met zijn 3en een family cabin gehuurd, super relaxed, cabin voor 6 personen, dus lekker ruim en luxe!

Het weer was ook enorm onstuimig en 14 graden, dus hier hebben we ons prima vermaakt met lekker eten, gezelligheid en filmpjes :)

De volgende dag, Zondag 11/9 zijn we verder gereden richting Port Fairy met de nodige stops onderweg.

Helaas was het weer nog wel wat onstuimig en ook koud!! Het was hier ca 15 graden, bewolkt en een koude wind..

We hebben overnacht in Port Fairy en de volgende dag de omgeving verkend.

Zijn nog bij een nature reserve geweest waar we ongelofelijk skik hebben gehad om een hongerige emu, echt hadden jullie bij moeten zijn, maar we hebben de nodige foto`s en filmpjes gemaakt en we lagen compleet in het deuk met dat beest.

Ook weer de nodige kangaroos gezien en er ook nog bijna weer 1 aangereden.

S middags zijn we bij Warrambool uitgekomen, een leuk dorpje aan zee.

Hier de boel een beetje verkend en overnacht in een knusse gezellige cabin.

Kunnen nu de kosten delen door 3 dus kunnen we lekker ook wat luxer gaan zitten, wat uiteraard na alle kamperen ook errug lekker is!

Na Warrambool was het tijd voor de Great Ocean Road.

De hele route van Adelaide naar Melbourne is voor mij al bekend terrein en het is ook grappig om plaatsen enzo te herkennen van 3 jaar geleden.

Maar de Great Ocean Road is en blijft een schitterende route om te rijden!

We kwamen uiteindelijk bij een stukje waar het echte stikte van de Koala`s in het wild in de bomen, echt geweldig, echt super veel en dicht bij.

Hoe verder we reden, hoe dichter bij we konden komen en hoe beter je ze kon zien zitten.

Op een gegeven moment ben ik zelf in een boom geklommen, en kon ik de Koala gewoon aanraken, heb dan ook geweldige foto``s kunnen maken.

Ook zagen we er nog 1 met een jonkie, echt super leuk!

Uiteindelijk zijn we na een mooie route uitgekomen in Apollo Bay, waar we weer een super relaxte cabin gehuurd hebben met een super uitzicht.

Hier hebben we 2 nachten gezeten.

We hebben een dagtochtje gemaakt het binnenland in ( bossen, bergen en watervallen, super gaaf ) en s avonds lekker gechilled met eten, wijn en filmpjes... heerlijk!

Donderdag 15/9 zijn we verder gegaan via de Great Ocean Road richting Melbourne.. Onderweg ook weer hele mooie dingen gezien en gelukkig zat het weer ons redelijk mee.

Aan het eind van de middag zijn we aan gekomen in Melbourne waar we een Formule 1 hotel op 14 km vanaf het centrum hebben.

Stelt echt geen zak voor, badkamer/wc niet groter dan een gemiddelde Dixxie ( Milow ik weet wat je bedoeld :) ) maar redelijk goedkoop, gratis en veilig parkeren en met het openbaar vervoer goede mogenlijkheden om naar het centrum te gaan.

In 2008 hebben we met de auto volgens mij wel 5 keer die stad doorgescheurd, wat een crime!

Dus dit is ideaal..

Hebben hier 3 nachten gezeten, en toen het weerbericht helemaal toppie was ( nu 26 graden en volop zon, dus volop lente, zeg maar bijna zomer ) zijn Steef en ik verkast naar een camping iets buiten Melbourne waar we nog 2 nachten gezeten hebben.

Hebben hier weer afscheid genomen van Reint...was super gezellig, Misschien weer tot in Sydney! :)

Zijn dus in totaal 5 nachten in Melbourne geweest en zijn ook nog druk op zoek geweest naar werk, maar was allemaal niet wat.

Opzich genoeg werk, maar of te weinig betaald, of werk geen zak aan, of niet praktisch, of geen goed gevoel erbij.. ( jaja we beginnen aardig verwend te worden en stellen uiteraard ook de nodige eisen ) dus we hebben besloten om door te aan richting Sydey morgen.

We gaan eerst door de Snowy Mountains, hoogste berg van Ozzie en schijnt super te zijn daar, word in de winter zelfs gewintersport.

Daarna gaan we richting de hoofdstad Canberra, om vervolgens weer via de kust naar Sydney te gaan.

Dit stuk is voor mij ook weer nieuw omdat we in 2008 begonnen zijn in Sydney en geeindigd in Melbourne.

We verwachten over ongeveer een week rondom Sydney te zijn.

Daar ga ik serieus op zoek naar werk voor een tijdje, en Steef gaat nog met Reint 2 weken naar Nieuw Zeeland.

Na meerdere pogingen om mij over te halen om mee te gaan, heb ik besloten om in Australie te blijven om te werken ( eerst nog even wat vinden natuurlijk ;) )

Nieuw Zeeland heb ik destijds al van binnen en buiten gezien, en het is echt een schitterend mooie bestemming, maar ik hou het geld liever in de zak om er een ander leuk tripje straks weer van te kunnen betalen.

Plannen zijn er al :) Maar nog even kijken hoe en wat, word vervolgd....

Veel liefs vanuit een zonnig en zomers Melbourne,

Jootje

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Albert Ina:
    21 september 2011
    Hallo Jolanda en reisgenoten.
    Zo langzaam aan begin ik wel "jaloers"op je te worden, prachtig de great ocean road zou ik ook wel willen rijden.
    Prachtige foto's Bedankt dat we weer mee mochten genieten
    Liefs Ab en Ina
  2. Laura:
    22 september 2011
    Heey Jo! Super mooie foto`s en verhaal weer. Kijk alweer uit naar het volgende verslag! Geniet er lekker van daar! Liefs Lau
  3. Jannie:
    3 oktober 2011
    Hallo Jo en Steef,
    Wat zijn jullie al snel doorgereisd naar de oostkust. We kunnen het haast niet bijhouden. Prachtig hoor....wat een indrukken. En inmiddels al in Sydney gearriveerd? Hopenlijk lukt het jullie daar wel om weer (leuk) werk te vinden. En Steef.....fijne reis naar NZ.
    Tot mails, liefs, Jannie